شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

استفاده از Appdynamics از طریق فرم های زامارین (Xamarin)
شناسه پست: 2692
بازدید: 2747

در این پست قصد داریم استفاده از Appdynamics از طریق فرم های زامارین (Xamarin) را در بخش آموزش های متنی برای شما کاربران عزیز آموزش دهیم.

توضیح مختصر

برای شروع، ابتدا یک اکانت با برنامه های کاربردی بسازید. برای ثبت نام، شما دو راه دارید: SaaS (نرم اقزار به عنوان یک سرویس) و On-Premise (نرم افزار On-Premise). برای این مقاله، من یک اکانت SaaS ساختم. برنامه های کاربردی، جزئیات اکانت را به آدرس ایمیلتان برای ثبت میفرستند. چون SaaS برای ثبت نام انتخاب شده، ایمیلی شامل آدرس SaaS و نام اکانت برای شما فرستاده میشود. حالا آدرس SaaS را کلیک و وارد اکانت خود شوید. شماره اکانت شما حالا کلید خورده و این بقیه فیلدها را و حتی دکمه ورود (login) را هم برای شما فعال کرده است. روی دکمه ورود (login) کلیک کنید و وارد نام کاربری و گذرواژه (username/password) برای تکمیل کردن پروسه ثبت نام خود شوید. حالا شما وارد صفحه داشبورد (dashboard) میشوید.

وقتی برای اولین بار وارد میشوید، از قسمت تب های نمایش داده شده، گزینه “User Experience” را انتخاب و سپس “Mobile Apps” را همان گونه که در شکل 1 نشان داده شده است انتخاب کنید.

شکل 1: تب Mobile Apps

 

حالا روی “Add App” کلیک کنید. صفحه حالا انتخاب گزینه “Android” یا “iOS” را نشان میدهد. اول روی iOS کلیک کنید (البته بنا به سلیقه متفاوت است. بستگی دارد که شما از Android استفاده کنید یا iOS). این یه لیست از اقدامات را برای شما نشان میدهد. حالا روی گزینه دوم برای ساخت یک گروه اَپ  موبایلی (mobile app group) کلیک و روی (Continue) هم کلیک کنید. این چیزی که ایجاد کردیم، یک کلید اپلیکیشن برای پروژه زامارین است که قراره از آن استفاده کنیم. گروه جدید اَپ موبایل میتوانند بین iOS و Android به اشتراک گذاشته شوند. ما دوباره میتوانیم از همان کلید برای اندروید استفاده کنیم.

تغییراتی که در زامارین (Xamarin) باید انجام دهید:

یک پروژه فرم های زامارین با هدف پلت فرم از Android و iOS بسازید. یک بسته NuHet به نام “AppDynamics.Agent” روی هر دو فرم زامارین اضافه کنید و اهداف پروژه (target projects) هم: پروژه های Android و iOS هستند (Android and iOS projects).

در پروژه iOS، “AppDelegate.cs” را باز کنید. در متد FinishedLaunching، کد زیر را برای ساختن ارتباط بینapp  و AppDynamics SaaS اضافه کنید.

[html]
var config = AppDynamics.Agent.AgentConfiguration.Create
(“Application key”);
config.LoggingLevel = AppDynamics.Agent.LoggingLevel.Error;
AppDynamics.Agent.Instrumentation.InitWithConfiguration(config);
[/html]

به این ترتیب، در پروژه اندروید، MainActivity.cs را باز کنید و در متد OnCreate، کد زیر را وارد کنید. این خط، عامل app dynamics را تنظیم میکند. این کد را قبل از اینکه کد برنامه لود شود، اضافه کنید:

[html]
LoadApplication(new App());
[/html]

قدم بعدی اینه که با اضافه کردن کد ورود به سیستم (logging) میتوانید رویدادها، پیام ها، خطاها و دیگر اطلاعاتی که به آن نیاز دارید را به دست بیاورید. در این پروژه ساده، من یک صفحه اول دارم که صفحه ورود (login page) نام دارد. میتوانم ورودهای صحیح را پی گیری کنم و ردشان را در برنامه های کاربردی (app dynamics) دنبال کنم.

در متد login_Clicked، من کد زیر را وارد کردم:

[html]
var callTracker = AppDynamics.Agent.Instrumentation.BeginCall
(“className”, “MethodName”, “Login Clicked”);
[/html]

همانگونه که از اسمش پیداست، این عملیات ورود را شروع میکند. سپس شما میتوانید یک breadcrumb را هم برای کل قدم های مهم اضافه کنید. برای ردیابی یک بخش یا یک خطا، BreadCrumbVisibilty را به CrashesAndSessions تنظیم کنید.

[html]
AppDynamics.Agent.Instrumentation.LeaveBreadcrumb(“login”,
AppDynamics.Agent.BreadcrumbVisibility.CrashesAndSessions);
[/html]

بالاخره ما این ردیابی را با کد زیر به اتمام میرسانیم:

[html]
1. AppDynamics.Agent.Instrumentation.EndCall(callTracker);
2. AppDynamics.Agent.Instrumentation.EndCall(callTracker, ex);
[/html]

EndCall یا میتواند شامل یک شی استثنایی که در خط 2ام نشان داده شده است باشد یا فقط پایان یک ردیابی بدون هیچ استثنایی.

حالا اگر شما یک سایت SaaS را دنبال کنید، ردیابی ورودتان برای iOS و Android را خواهید دید.

کلام آخر

وقتی یک اپ موبایلی منتشر میشود، خیلی سخت است که خطاها را عیب یابی کند و حتی زمانی که رویدادی اتفاق بیفتد، ممکن است داده ها برگشت داده شوند. در همچین سناریوای، این کمک میکند که یک ورود متمرکز همراه با جزئیات داشته باشید. Appdynamics اطلاعات تلفن کاربر را مثل مدل (the model)، نسخه سیستم عامل (OS version) و موارد دیگر دریافت میکند. برنامه های کاربردی (App dynamics) اقدامات کاربر را ردیابی میکنند، از زمان ورود و با تمام جزئیات. ما میتوانیم ابزارهای دقیقی را برای ردیابی هر چیزی که به آن نیاز داریم اضافه کنیم. علاوه بر این، این بررسی میتواند روی وب سایت ها هم اجرا شوند. در Appdynamics، حتی ما میتوانیم از صفحه شما هم عکس بگیریم.

برای دیدن مطلب اصلی و انگلیسی مقاله استفاده از Appdynamics از طریق فرم های زامارین (Xamarin) لطفا ⇐اینجا⇒ کلیک کنید.

 

سخن مدیر سایت

در پست های دیگر ما، میتوانید از امکانات دیگر سایت مثل آموزش اندروید استودیو، آموزش جاوا اسکریپت، آموزش php، آموزش B4A و آموزش های دیگر و همچنین محصولات سایت که با قیمتی ارزان و رایگان در داخل سایت قرار دادیم بهره مند شوید. همچنین بخش وبلاگ ما که بروزترین مطالب و سایت های خارجی و مقاله های علمی و آموزشی در آن موجود است هم استفاده کنید.

تیم سایت سورس سیتی، برای شما کاربران عزیز آموزش استفاده از Appdynamics از طریق فرم های زامارین (Xamarin) را فراهم کرده است. لطفا نظرات خود را با ما در این صفحه به اشتراک بگذارید.

به آدرس اینستاگرام ما هم مراجعه نمایید.

نویسنده

مجتبی قاسمی
با 5 سال تجربه در عرصه طراحی سایت و برنامه نویسی آماده خدمت گزاری به شماییم :)